WE-scan project Concept Design & Leisure

Figuur 1

In figuur 1 valt op dat niemand de competenties toekomstgericht en analytisch. Ook zijn de competenties zakelijk en besluitvaardig maar één keer gekozen. Verder is de competentie samenwerkend het meest gekozen.

Figuur 2

De competenties besluitvaardig, oordeelsvormen en toekomstgericht heeft geen een project lid als natuurlijke kwaliteit. Wel is toekomstgericht een ontwikkelbaar talent waardoor deze nog wel kan groeien. Vooral de competenties besluitvaardig en oordeelsvormend zijn valkuilen binnen deze groep.

Figuur 3

Een aantal competenties zijn niet goed in evenwicht. Besluitvaardig en oordeelsvormend zijn competenties wat voor niemand uit het project een talent is. De competenties vernieuwend, samenwerkend, interpersoonlijk sensitief en multicultureel zijn goed talenten van de projectleden.

Wat gaan wij als projectgroep hiermee doen?

Er is gekozen dat Romée zorgt voor het plannende en organiserende gedeelte tijdens het project. Dit omdat Romée plannend en organiserend als natuurlijke kracht heeft.

Omdat niemand besluitvaardig als talent heeft is ervoor gekozen dat een iemand de knopen gaat doorhakken. Er is gekozen dat Fleur Grijmans deze keuzes maakt. Dit omdat zij goede leidinggevende eigenschappen heeft.

Ook oordeelsvormend is een valkuil binnen de groep. Er is gekozen dat Jelle zich hierop focust en relevante criteria vastlegt zodat er een goed oordeel gevormd kan worden.

Tips

  • Probeer op sommige momenten school ook even los te laten. Dit vooral op momenten dat andere groepsleden ook niet met school bezig zijn.
  • Dat je de leiding neemt is fijn, maar laat dit niet de overhand nemen. Het kan ooit zo zijn dat niet iedereen conform je eigen verwachtingen presteert.
  • Soms krijg ik niet echt mee wat je nog aan het doen bent. Dan is iedereen even gezellig aan het praten en dan ben jij nog in je eentje door aan het werken. Hierdoor kan het zijn dat je misschien te veel taken op je neemt.
  • Soms heb je misschien al te veel gepland en heb jij in je hoofd al duidelijk hoe je het wil, maar het kan zijn dat andere dit soms anders doen en anders over nadenken.
  • Jij bent door de dag heen super goed met school bezig, maar probeer niet te vergeten dat soms andere groepsleden op bijvoorbeeld avond momenten nog andere dingen op de planning hebben staan, hier mag je dan ook zelf school even loslaten.
  • Als jij iets in je hoofd hebt dan is het soms moeilijk om jou daarvan af te krijgen, probeer soms net iets meer open te staan voor andere ideeën.
  • Je bent heel stipt, en soms heeft de rest geen tijd of komen er dingen tussen waardoor het wat langer duurt. Hoewel je niet de indruk wekt dat je dit een probleem vindt, ontstaat er wel een onbewuste druk voor de anderen om het toch zo snel mogelijk te doen en soms is dit ook fijn, omdat alles dan af is, maar soms is het ook stressvol.
  • Niet het gevoel hebben dat je alles op je moet nemen.

Tops

  • Geboren leider. Je weet echt goed de structuur erin te houden tijdens de vergaderingen en bent goed in delegeren.
  • Het is fijn dat je graag het voortouw neemt. Hierdoor luistert iedereen automatisch naar je.
  • Het werk wat je levert is altijd heel erg goed, ook zorg je er altijd voor dat alles nog de nodige keren gecontroleerd wordt.
  • Je hebt een goed en duidelijk overzicht wat er nog gedaan moet worden en kan dit goed in de beschikbare tijd in plannen. Dit zorgt voor alle projectleden voor een fijn en duidelijk overzicht in wie wat moet doen en voor wanneer.
  • Je laat veel meer je eigen mening uit jezelf horen! Dit heb ik bij de andere projecten je elke keer als tip meegegeven en dat is nu echt niet meer nodig! Je laat op het goede moment je mening horen ook tijdens de meeting. Blijf dit doen!
  • Kan goed de structuur erin houden
  • Heeft altijd een duidelijk overzicht van wat er allemaal moet gebeuren
  • Je bent zo georganiseerd, en hoewel de rest dit niet altijd is zorg jij er toch steeds voor dat alles in goede banen loopt.
  • Jij en Fleur lezen altijd de stukken als eerste door en plaatsen dan opmerkingen waar veel mee gedaan wordt achteraf.

Reflectie

Ik ben heel blij met de tips en tops die ik heb ontvangen. Ik zie echt vooruitgang in mezelf. De tips die ik eerdere projecten gekregen had waren vooral dat ik meer mijn mening moest laten horen. Deze tips heb ik dit project niet gekregen wat een goede vooruitgang is. Wel heb ik als tips gekregen dat ik soms iets te veel met school bezig ben. Ook ben ik tijdens projecten nog bezig met dingen typen terwijl de rest aan het kletsen is. Ik dacht vooral bij dit project er is veel te doen en we hebben maar 2 uur dus die wil ik goed benutten. Ook zei ik wel vaak zullen we dit nog even doen maar vaak ging het dan nog snel over in geklets. Hierbij dacht ik dan in mezelf dan maak ik het nog even af. Uit de tops kwam dat ik een goede leider ben. Ook lever ik mijn werk met een goed resultaat in. Dit is heel prettig om te lezen en zo blijf ik ook zeker werken in de volgende projecten. Ook kwam er vaak naar voren dat ik een goede organisator ben en erg gestructureerd. Tijdens dit project waren er ook nog meerdere deadlines bezig waardoor vele wat stress hadden en weinig overzicht. Ik vond het fijn dat ik wel kon zorgen voor deze structuur en overzicht.